Warunki handlowe pośrednika handlowego

Pośrednik: COVERNIT ČR a SK s.r.o.

Numer identyfikacyjny: 09251014

Siedziba firmy: Všetice 13, 257 44 Netvořice

Zarejestrowana: w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze pod numerem akt C 333280

E-mail: info@covernit.pl

Telefon: +420 311 444 410


I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. Spółka handlowa COVERNIT ČR a SK s.r.o., numer identyfikacyjny: 09251014, z siedzibą pod adresem Všetice 13, 257 44 Netvořice, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze pod numerem akt C 333280 (dalej jako „Pośrednik”), jest operatorem platformy internetowej, strony internetowej covernit.pl (dalej jako „Sklep internetowy”). Na stronie Sklepu internetowego prezentowane są towary Sprzedającego, spółki handlowej D.S.M. Praha s.r.o., z siedzibą pod adresem Stochovská 187/32, 161 00 Praha 6, numer identyfikacyjny: 27149226, zarejestrowanej w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze pod numerem akt C 100015 (dalej jako „Sprzedający”). Sprzedający jest zainteresowany oferowaniem towarów do sprzedaży oraz ich sprzedażą za pośrednictwem Sklepu internetowego, przy czym pośrednictwo w sprzedaży towarów Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu internetowego Pośrednika jest przedmiotem odrębnego porozumienia umownego między Pośrednikiem a Sprzedającym.
  2. Pośrednik za pośrednictwem Sklepu internetowego pośredniczy w sprzedaży towarów Sprzedającego klientom Sprzedającego (dalej jako „Klient”), którzy są zainteresowani zakupem towarów Sprzedającego i realizują zakup tych towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego Pośrednika.
  3. Rezultatem pośrednictwa jest zawarcie umowy kupna między Sprzedającym a Klientem (dalej jako „Umowa”), której przedmiotem jest zakup towaru przez Klienta od Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu internetowego. Pośrednik jedynie pośredniczy w zawarciu Umowy między Klientem a Sprzedającym oraz zawiera Umowę w imieniu Sprzedającego. Pośrednik nie jest stroną Umowy.
  4. Niniejsze warunki handlowe Pośrednika (dalej jako „Warunki Handlowe”) określają prawa i obowiązki Pośrednika, Sprzedającego i Klienta w zakresie pośrednictwa w sprzedaży towarów Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu internetowego Pośrednika Klientom.
  5. Stosunki umowne między Klientem a Sprzedającym regulują niniejsze Warunki Handlowe. W kwestiach nieuregulowanych w Warunkach Handlowych stosunki umowne między Klientem a Sprzedającym regulują warunki handlowe Sprzedającego, które stanowią integralną część niniejszych Warunków Handlowych i Umowy, oraz które regulują wzajemne prawa i obowiązki Klienta i Sprzedającego w zakresie nieuregulowanym w Warunkach Handlowych. Warunki handlowe Sprzedającego są dostępne pod adresem warunki handlowe Sprzedającego.
  6. Pośrednik nie jest sprzedawcą ani dostawcą towarów prezentowanych i oferowanych w Sklepie internetowym. Pośrednik jedynie informuje Klientów o produktach i towarach Sprzedającego, cenach sprzedaży oraz warunkach sprzedaży za pomocą Sklepu internetowego i pośredniczy w tej sprzedaży. Pośrednik nie ponosi odpowiedzialności za obowiązki Sprzedającego wynikające z Umowy (w szczególności za dostarczenie towarów, prawa z tytułu wad towaru, gwarancje jakości, zapewnienie praw Klienta-konsumenta), kodeksu cywilnego oraz innych przepisów prawnych.
  7. Pośrednik ma prawo jednostronnie zmieniać lub uzupełniać treść Warunków Handlowych. Nie narusza to praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania wcześniejszej wersji Warunków Handlowych.
  8. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów Sklepu internetowego znajdują się w sekcji „Ochrona danych osobowych”.
  9. Definicje niektórych dodatkowych pojęć:
    1. Cena” – kwota pieniężna, którą Klient zobowiązuje się zapłacić Sprzedającemu za towar.
    2. Koszt dostawy” – kwota pieniężna, którą Klient płaci za dostarczenie towaru, w tym ewentualne koszty pakowania, Sprzedającemu.
    3. Całkowita cena” – suma Ceny towaru i Kosztu dostawy.
    4. VAT” – podatek od wartości dodanej zgodnie z ustawą nr 235/2004 Sb., o podatku od wartości dodanej, z późniejszymi zmianami.
    5. Faktura” – dokument podatkowy wystawiony przez Sprzedającego zgodnie z obowiązującymi przepisami na Całkowitą cenę.
    6. Zamówienie” – nieodwołalna propozycja Klienta do zawarcia Umowy ze Sprzedającym, złożona za pośrednictwem Sklepu internetowego Pośrednika.
    7. Konto użytkownika” – konto założone przez Klienta w Sklepie internetowym, umożliwiające przechowywanie danych Klienta, historii zamówionych towarów oraz historii zawartych Umów.
    8. Towar” – artykuły handlowe, produkty i towary Sprzedającego, które Klient może zakupić w Sklepie internetowym.

 

II. ZAWARCIE UMOWY KUPNA

  1. Zakup Towarów realizowany jest za pośrednictwem interfejsu internetowego Sklepu Pośrednika.
  2. Umowa między Sprzedającym a Klientem jest zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego Pośrednika, przy czym koszty korzystania z środków komunikacji na odległość pokrywa Klient. Koszty te nie różnią się jednak od standardowych opłat, które Klient ponosi za korzystanie z tych środków (w szczególności za dostęp do Internetu). W związku z tym Klientowi nie są naliczane żadne dodatkowe koszty ponad Całkowitą cenę.
  3. Aby dokonać zakupu Towarów w Sklepie internetowym, Klient musi złożyć Zamówienie w ramach Sklepu, które będzie zawierało następujące dane:
    1. wybrany Towar – Klient oznacza w Sklepie Towar o określonych parametrach i ilości, który chce kupić, dodając go do „koszyka”;
    2. Informacje o Cenie, Koszcie dostawy, sposobie płatności Całkowitej ceny oraz preferowanym sposobie dostarczenia Towaru – informacje te są wprowadzane przez Klienta podczas składania Zamówienia w interfejsie użytkownika Sklepu, przy czym informacje o Cenie, Koszcie dostawy i Całkowitej cenie są podawane automatycznie na podstawie wybranego przez Klienta Towaru, sposobu jego dostarczenia oraz sposobu zapłaty Całkowitej ceny;
    3. Dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta – w szczególności imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą lub osoby prawnej nazwa (firma), numer identyfikacyjny lub NIP, informacja o płatniku VAT.
  4. Przy zakupie Towaru Klient ma obowiązek podać Pośrednikowi wszystkie dane poprawnie i zgodnie z prawdą. Dane, które Klient podał Pośrednikowi podczas składania Zamówienia, będą uznawane przez Pośrednika za poprawne i prawdziwe.
  5. Do momentu wysłania Zamówienia Klient może sprawdzać i zmieniać wprowadzone dane. Po dokonaniu kontroli Klient przesyła Zamówienie do Pośrednika za pomocą przycisku „Zakończ zamówienie”. Wysyłając Zamówienie, Klient wyraża zgodę na niniejsze Warunki Handlowe oraz warunki handlowe Sprzedającego. Po naciśnięciu przycisku „Zakończ zamówienie” wszystkie wprowadzone dane zostaną przesłane do Pośrednika.
  6. Jeśli Klient posiada Konto użytkownika, może złożyć Zamówienie za jego pośrednictwem. W takim przypadku Klient również ma obowiązek sprawdzić poprawność, prawdziwość i kompletność danych wstępnie wypełnionych. Sposób składania Zamówienia jest taki sam, jak w przypadku Klienta bez Konta użytkownika, z tą korzyścią, że nie ma potrzeby wielokrotnego wprowadzania danych identyfikacyjnych.
  7. Zamówienia, które nie zawierają danych określonych w pkt 3 niniejszego artykułu, nie można uznać za właściwą ofertę zawarcia Umowy, a Pośrednik nie bierze pod uwagę takich Zamówień. Pośrednik zastrzega sobie prawo do nieprzetwarzania Zamówień, które budzą podejrzenie nadużycia sprzedaży internetowej przez osoby nieuprawnione (na przykład takie Zamówienia, które nie zawierają telefonu lub adresu e-mail Klienta, na który można by wysłać Potwierdzenie zamówienia określone w pkt 9 niniejszego artykułu).
  8. Oferta Towarów w Sklepie internetowym nie jest wiążącą ofertą zawarcia Umowy ze Sprzedającym, a jedynie ogólnym przeglądem, który służy Klientowi do złożenia Zamówienia. Zamówienie Klienta jest traktowane jako oferta zawarcia Umowy ze Sprzedającym i jest wiążące dla Klienta. Przepis § 1732 ust. 2 kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
  9. Dostarczenie Zamówienia do Pośrednika jest zawsze potwierdzane Klientowi niezwłocznie po wysłaniu Zamówienia, w postaci automatycznie generowanego e-maila informacyjnego, wysyłanego na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu. Jednakże to automatycznie generowane potwierdzenie nie oznacza zawarcia Umowy. Do zawarcia Umowy między Klientem a Sprzedającym dochodzi dopiero w momencie późniejszego, ręcznego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Pośrednika, które odbywa się poprzez wysłanie potwierdzającego e-maila na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu (dalej „Potwierdzenie zamówienia”).
  10. Może wystąpić sytuacja, w której nie można potwierdzić Zamówienia Klientowi zgodnie z pkt 9 niniejszych Warunków Handlowych. Dotyczy to na przykład sytuacji, gdy Towar Sprzedającego jest dostępny w wydłużonym terminie dostawy, jest całkowicie niedostępny lub niedostępny w żądanej wersji itp. W przypadku, gdy wystąpi jakikolwiek powód, dla którego Pośrednik nie może potwierdzić Zamówienia Klientowi, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie. Jeśli to możliwe, może zostać przesłana Klientowi oferta zawarcia Umowy w zmienionej formie w porównaniu do Zamówienia, przy czym w takim przypadku Umowa jest zawierana dopiero w momencie, gdy Klient potwierdzi tę ofertę Pośrednikowi.
  11. Klient może anulować Zamówienie, składając wniosek o anulowanie Zamówienia na adres e-mail Pośrednika (dalej „Anulowanie zamówienia”). Anulowanie zamówienia zostanie zaakceptowane przez Pośrednika i Zamówienie zostanie anulowane wyłącznie przed Potwierdzeniem zamówienia. Po zawarciu Umowy anulowanie Zamówienia nie jest już możliwe.
  12. W przypadku zawarcia Umowy Klient zobowiązany jest do zapłaty Całkowitej ceny, którą Klient jest zobowiązany przelać na konto bankowe Sprzedającego wskazane w Potwierdzeniu zamówienia.

 

III. KONTO UŻYTKOWNIKA

  1. Na podstawie rejestracji w Sklepie internetowym Klient może uzyskać dostęp do swojego Konta użytkownika.
  2. Podczas rejestracji Konta użytkownika Klient ma obowiązek podać wszystkie wymagane dane poprawnie i zgodnie z prawdą oraz aktualizować je w przypadku zmiany.
  3. Dostęp do Konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. W odniesieniu do tych danych dostępowych Klient ma obowiązek zachować poufność i nie udostępniać ich nikomu. W przypadku ich niewłaściwego wykorzystania Pośrednik nie ponosi za to odpowiedzialności.
  4. Konto użytkownika jest osobiste i Klient nie jest uprawniony do udostępniania go osobom trzecim.
  5. Konto użytkownika może zostać usunięte przez Pośrednika, w szczególności w przypadku, gdy Klient nie korzysta z niego przez ponad rok lub gdy Klient naruszy swoje obowiązki wynikające z Warunków Handlowych.
  6. Konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, zwłaszcza z uwagi na konieczność przeprowadzania konserwacji Sklepu internetowego.

 

IV. WARUNKI CENOWE I PŁATNOŚCI

  1. Cena jest zawsze podana w ramach Sklepu internetowego przy danym Towarze, w propozycji Zamówienia oraz w Umowie. W przypadku rozbieżności między Ceną podaną przy Towarze w Sklepie internetowym a Ceną podaną w propozycji Zamówienia, stosuje się Cenę podaną w propozycji Zamówienia, która będzie zawsze zgodna z Ceną w Umowie. W propozycji Zamówienia podana jest również Cena za dostawę oraz warunki, w których dostawa jest bezpłatna.
  2. Całkowita cena obejmuje Cenę za Towar oraz Cenę za dostawę i jest podana z uwzględnieniem VAT oraz wszystkich ewentualnych opłat określonych przepisami prawa.
  3. Płatność Całkowitej ceny odbywa się po zawarciu Umowy i przed przekazaniem Towaru. Klient może w ramach Zamówienia wybrać jedną z następujących metod płatności Całkowitej ceny (niektóre metody płatności mogą być dostępne tylko przy wyborze określonej metody dostawy Towaru):
    1. przelewem bankowym z góry – w przypadku płatności przelewem bankowym z góry Całkowita cena jest wymagana w ciągu 14 dni od dnia wysłania Potwierdzenia zamówienia do Klienta. Informacje dotyczące płatności są przesyłane Klientowi w ramach Potwierdzenia zamówienia. Przy płatności przelewem bankowym Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty na konto Sprzedającego pod podanym symbolem zmiennym. Towar jest wysyłany z magazynu dopiero po zaksięgowaniu odpowiedniej kwoty na koncie Sprzedającego.
    2. kartą płatniczą, przelewem online, za pośrednictwem waluty wirtualnej lub innymi metodami natychmiastowej płatności z góry – Klient jest zobowiązany do realizacji płatności na konto Sprzedającego pod podanym symbolem zmiennym w ramach Potwierdzenia zamówienia. Towar jest wysyłany z magazynu dopiero po zaksięgowaniu odpowiedniej kwoty na koncie Sprzedającego.
    3. za pobraniem – płatność za pobraniem (gotówką lub kartą) jest możliwa w przypadku, gdy Klient wybiera dostawę Towaru na wskazany adres. W takim przypadku płatność jest dokonywana gotówką lub kartą przy dostarczeniu Towaru. W przypadku płatności za pobraniem Całkowita cena jest wymagana przy odbiorze Towaru.
  4. Faktura wystawiona przez Sprzedającego zostanie wystawiona w formie elektronicznej po uiszczeniu Całkowitej ceny i przesłana na adres e-mail Klienta. Faktura będzie również dostępna w Koncie użytkownika Klienta.

 

V. DOSTAWA TOWARÓW, WSPÓŁPRACA POŚREDNIKA W ZAPEWNIENIU NIEKTÓRYCH OBOWIĄZKÓW SPRZEDAJĄCEGO ZWIĄZANYCH Z ZAKUPEM TOWARÓW

  1. Towary będą dostarczane Klientowi przez Sprzedającego, za pośrednictwem umownego przewoźnika Sprzedającego. Szczegółowe informacje są dostępne w sekcji Sklepu internetowego Dostawa i płatność.
  2. Koszt dostawy różni się w zależności od metody dostarczenia Towaru, biorąc pod uwagę ilość, objętość i wymiary Towaru. Koszt dostawy jest widoczny dla Klienta podczas składania Zamówienia.
  3. Sprzedający nie jest zobowiązany do wysyłki Towaru Klientowi przed uiszczeniem Całkowitej ceny, jeśli wybrano metodę płatności inną niż za pobraniem lub inną metodę płatności przewidującą zapłatę przy odbiorze Towaru.
  4. Towary mogą być dostarczane wyłącznie na terytorium Republiki Czeskiej i Republiki Słowackiej, chyba że w konkretnym przypadku między Klientem a Sprzedającym uzgodniono inaczej.
  5. Czas dostawy Towaru zawsze zależy od jego dostępności, wybranej metody dostawy i płatności. Przewidywany czas dostawy Towaru jest podany w Sklepie internetowym przy konkretnym Towarze.
  6. Prawo własności do Towaru przechodzi na Klienta dopiero po uiszczeniu Całkowitej ceny i odbiorze Towaru, w zależności od tego, która z tych okoliczności nastąpi później. W przypadku płatności przelewem bankowym Całkowita cena jest uznawana za zapłaconą w momencie zaksięgowania środków na koncie Sprzedającego; w pozostałych przypadkach – w momencie realizacji płatności.
  7. Pośrednik nie ponosi odpowiedzialności za dostarczenie Towarów, które leży w gestii Sprzedającego; szczegółowe zasady dotyczące dostawy Towarów są określone w warunkach handlowych Sprzedającego.
  8. Prawa Klienta, dotyczące w szczególności przejścia ryzyka uszkodzenia rzeczy, praw z tytułu wad, gwarancji jakości, jak również prawa gwarantowane przy zakupie Towarów przez Klienta-konsumenta, są szczegółowo określone w warunkach handlowych Sprzedającego, załączonych do niniejszych Warunków Handlowych, na które Pośrednik niniejszym w pełni się powołuje. Ponadto Pośrednik zapewnia współpracę i informacje związane z:
    1. dochowaniem praw z tytułu wad (reklamacja Towaru) – wady Towaru mogą być zgłaszane Sprzedającemu, w szczególności przez wysłanie listu na adres siedziby Sprzedającego: D.S.M. Praha s.r.o., Stochovská 187/32, 161 00 Praha 6, lub osobiście w magazynie Sprzedającego pod adresem K Vechtru, 252 18 Ptice, także na adres e-mail Sprzedającego: info@levnestavebniny.cz. Reklamacje można również składać za pośrednictwem Pośrednika, wysyłając e-mail na adres: info@covernit.pl. Klient może skorzystać z wzoru formularza reklamacyjnego, dostępnego na stronie Reklamacje. W reklamacji należy wskazać preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji (zgodnie z pkt 6.10. i 6.12. warunków handlowych Sprzedającego), którego Klient nie może zmienić bez zgody Sprzedającego.
    2. odstąpieniem od Umowy przez Klienta-konsumenta w terminie 14 dni od odbioru Towaru i zwrotem Towaru: w celu wykonania prawa do odstąpienia od Umowy Klient-konsument musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy. Termin na odstąpienie od Umowy uważa się za zachowany, jeśli Klient-konsument w jego trakcie wyśle Sprzedającemu powiadomienie o odstąpieniu od Umowy. Klient może odstąpić od Umowy w dowolny sposób dający się udowodnić, w szczególności wysyłając e-mail na adres Pośrednika: info@covernit.pl, list na adres Sprzedającego: DSM Praha s.r.o., K Vechtru 1000, 252 18 Ptice, lub e-mail na adres Sprzedającego: info@levnestavebniny.cz. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta-konsumenta za pośrednictwem Pośrednika termin zostaje zachowany. Klient-konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia Sprzedającego, który jest dostępny na stronie Reklamacje. Nie jest to jednak obowiązkiem Klienta-konsumenta, aby korzystać z tego wzoru formularza.

 

VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszelka korespondencja pisemna z Klientem może być dostarczana przez Pośrednika za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu, na Koncie użytkownika lub przez który Klient kontaktował się ze Sprzedającym.
  2. Kwestie związane z pośrednictwem zakupu Towarów przez Klienta lub relacje między Pośrednikiem a Klientem, które nie zostały uregulowane w niniejszych Warunkach Handlowych, podlegają prawu Republiki Czeskiej.
  3. Relacje umowne między Klientem a Sprzedającym, które nie zostały szczegółowo uregulowane w niniejszych Warunkach Handlowych, podlegają warunkom handlowym Sprzedającego oraz przepisom prawa Republiki Czeskiej, w szczególności ustawie nr 89/2012 Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami, oraz ustawie nr 634/1992 o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
  4. Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości wskazuje się, że Pośrednik nie jest uprawniony do przyjmowania od Kupującego na rzecz Sprzedającego żadnych kwot pieniężnych, np. na poczet Całkowitej ceny, jej części lub kosztów dostawy Towarów. Pośrednik nie jest również uprawniony do przyjmowania od Kupującego na rzecz Sprzedającego lub w imieniu Sprzedającego jakichkolwiek propozycji zmiany lub uzupełnienia Umowy. Pośrednik nie jest również uprawniony do rozpatrywania reklamacji sprzedanych Towarów, a jedynie do ich przyjmowania.
  5. Niniejsze Warunki Handlowe obowiązują od 8 stycznia 2025 roku.
Długotrwała tradycja

Długotrwała tradycja

Jesteśmy tu dla Was już ponad 20 lat

Produkcja na zamówienie

Produkcja na zamówienie

Wybrane produkty wykonujemy na miarę Państwa potrzeb

Dostarczamy na terenie całej UE

Dostarczamy na terenie całej UE

Dostarczymy towar do kilku państw UE

Doradztwo specjalistyczne

Doradztwo specjalistyczne

Nasi eksperci doradzą i pomogą w realizacji Państwa projektów